Gamla minnen är som flaggor som yr mot en himmel av järn och gift och bly

Image

Gud! Vad jag älskar honom. Jocke Berg. Det går inte en dag utan att jag haltar och världen blir stilla stående och en klump av kärlek bildas i magen, glädje spricker ur läpparna och jag tänker på Mr. mystiske underbare herr Berg. Han är så underbart vacker. Men vacker endast för att han är han. Blir snyggare med åren. Han är så töntig att han blir så otroligt häftig. Och rösten. Han bär på den perfekta rösten. Den är inte perfekt. Inte perfekt alls. Det är det som gör då så himla perfekt. Tänk att jag! JAG! Ska få se honom sjunga, live. Jag ska få se honom stå på scen och dansa, spela med sina polare, som jag också avgudar. Den 14 Juli. Kan knappt förstå det. Den 14 Juli. Är det sant? Jag har fortfarande knappt smält sanningen.

Leave a Reply

